-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)
-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:34837 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:12

چگونه حضرت مريم، بدون ازدواج و تماس با كسي فرزندش مسيح را آبستن گرديد؟! در صورتي كه، طبق يك اصل علمي مسلم، بدون عمل لقاح، سلول جنسي ماده، به تنهايي قادر به اعمال حياتي نيست؟

دانشمندان مي گويند تخمك بعضي از جانداران قدرت آن را دارد كه بدون انجام عمل لقاح نمو خود را شروع كرده و به پايان برساند؛ اين كيفيّت را بكرزايي «پارتنوژنز» و جانداراني كه به اين طريق تكثير پيدا مي‎كنند، جانداران بكرزا مي‎گويند.



در نوعي از حشرات مانند «شته» بكرزايي مشاهده ميشود، شتة ماده تخمكهايي به وجود ميآورد كه خود مولّد «شته»هاي جديد ميباشد و اين شتهها نيز به نوبة خود تخمكهايي را توليد ميكنند؛ و تجربه نشان داده است اگر شرايط مساعد ادامه پيدا كند و يا اين گونه حشرات را در محيط مناسبي پرورش دهند، تا چند سال از راه«بكرزايي» تكثير پيدا مي‎كنند در همين حشرات (شته‎ها) اگر شرايط زندگي نامساعد شود حشراتي از بكرزايي به وجود ميآيند كه دو نوع تخمك كوچك و بزرگ در دستگاه تناسلي آنها توليد ميگردد، از تخمكهاي بزرگ، صد در صد حشرة ماده (شته ماده) به وجود ميآيد.



در عدهاي از جانداران ديگر مانند ستارة دريايي و كرم ابريشم ديده شده كه گاهي تخمكها بدون انجام عمل لقاح نموّ خود را شروع ميكنند.



در ملكة زنبور عسل كه فقط در تمام مدّت عمر يك مرتبه با زنبور نر نزديكي ميكند نيز مشاهده ميشود كه تخمكهايي كه با سلول جنس نر تركيب شده اند، به زنبور عسل كارگر ماده تبديل مي گردند، ولي تخمكهايي كه به عللي با سلولهاي جنس نر تركيب نميشوند، بدون انجام عمل لقاح از دستگاه تناسلي ملكه خارج شده و عموماً نمو كرده، به زنبورهاي نر تبديل ميگردند.



گروهي علّت نموّ اين تخمكها را عوامل و محركهاي ديگري غير از« اسپر ماتوزوئيد» مي دانند كه توانايي بر طرف ساختن اختلال فيزيولوژيكي تخمك را دارند.



برخي از دانشمندان، موضوع بكرزايي را دربارة بعضي از زنان كه بدون تماسّ با مردي باردار شده بودند، تصديق نموده و اعلام كردند كه غدّههاي زهداني برخي از زنان نشان ميدهد كه بدون عمل لقاح، قادر به وظايف توليد و تكثير ميباشند.



روي اين اساس، امكان باردار شدن حضرت مريم بدون تماس به انجام گرفتن عمل لقاح، خود به خود روشن گرديد. قرآن كريم دربارة نخستين مراحل بارداري او چنين ميفرمايد « فرشتهاي در برابر حضرت مريم به صورت بشري مجسم گرديد و به او گفت من از ناحية خدا مأمورم كه فرزند پاكيزهاي به تو ببخشم. مريم از اين بشارت سخت تعجب كرده و گفت من با كسي تماس نگرفته و هرگز به اعمال نامشروع آلوده نشدهام! فرشته در پاسخ وي گفت اين كار براي خدا آسان است.»










معارف اسلام


ايت الله مكارم شيرازي

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.